torsdag 17 mars 2011

Monstret. Kissekatten.

dom kallar mig för monster
jag går i kloster
dom kallar mig för moster
när jag kommer hem
för allt jag lämna bakom mig
allt som kom i fatt
var monstertänder
småbarnshänder
från syskonbarn och nunnorna

dom kallar mig för monster
jag går till sjöss
dom kallar mig för monster
när jag jagar möss
men vad är jag mer
än kissekatten
jag vill va söt
ha spänst
och leka med min mat

dom kallar mig för monster
för att jag går och stretar som jag vill
dom kallar mig för monster
för att jag står och petar och bara sitter still

dom kallar mig för monster
när jag plöjer upp allt som dom har
dom kallar mig för monster
för att jag går, för att jag stannar kvar

dom kallar mig för monster
dom kallar mig för drägg
dom kallar mig för en jävla jävel
och ett äckel utan skägg

dom kallar mig för monster
när jag rakar mig
och skär min haka
dom kallar mig för monster
när jag äter råa ägg,
när jag steker, kokar,
och jag försöker ge tillbaka

dom kallar mig för monster
monster är vad dom kallar mig
jag kallnar som ett monster
jag kallnar utan dig
dom kallar mig för monster
du är en del av dom
dom kallar mig
dom kallar mig
du kallar på mig, du
du kallar som ett monster
du kallar på mig nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se